"Magasztaljátok az Urat, mert jó, mert örökkévaló az Ő kegyelme." Zsoltárok 136,1
Imádkozzatok minden emberért!

Monday, November 1, 2010

Egészséges finomság






Nemrég Murray csirkehúst kívánt, de egy sajátos 'prézlivel' elkészítve. Fogalmam sem volt először, hogy miről beszél: 'shake'n bake'. Aztán, miután kipróbáltuk az üzletit, rájöttem, hogy egyszerűen fűszerezett zsemlemorzsáról van szó.

Az viszont újdonság volt nekem, hogy mennyire finomra sikeredett, főként, hogy szinte semmit nem kellett hozzátenni: a zacskóba adagolt fűszeres zsemlemorzsában alaposan megrázogatjuk a csont nélküli csirkedarabokat, tepsibe tesszük (zsiradék nélkül), és 30 perc múlva kész a finom ebéd vagy vacsora.

Felbátorodva a sikeren, a fiatal családok alkalmára a saját 'shake'n bake' receptet próbáltam ki a következő hozzávalókkal: egyszerű zsemlemorzsa, kevés bors, só, vegeta, petrezselyemzöld, paprika, mozarella sajt.

...Egyetlenegy darab árválkodott a tálcán az alkalom végén. :))...

Itt jegyzem meg, hogy a nagymamám által készített, kályha szélén, vacsora után megszáradt puliszka-foszlányok finom ízére emlékeztet a mexikói ropi (chips), amit ők csípős szószba vagy bab öntetbe mártanak.

Az sem rossz, amikor mexikói módra töltheti meg az ember a mexikói lepényt (tortilla).

Ritkán ruccanunk ki, de ez nekem ezúttal nagyon jólesett.

3 comments:

  1. Örülök a sikerednek! Szerintem az utolsó azért árválkodott mert szégyellték kivenni.
    A tortillát én is NAGYON szeretem. Kedvencem a hot dip. Vagy a cream with chive. (az angoloknál hívják így)

    ReplyDelete
  2. Köszi! Örvendek, hogy beszóltál. Én is Angliában szerettem meg a snidlinget, főleg tejföllel. Nem is jön, hogy higgyem, hogy ilyen fura neve van magyarul a 'chive'-nak. Tegnap néztem meg a képes szótáramban. :)

    ReplyDelete
  3. :) Nem felejtettem el a feladatom, de ahhoz megfelelő "mood" kell.
    A díjat majd a kész "feladattal" teszem ki.
    Puszi.

    ReplyDelete